20 bariere de lemn.
2 pioni (unul alb și unul negru) Poziția de start
Obiectivul jocului:
Să fii primul
care ajunge în partea opusă a tablei de joc.
Regulile jocului:
1.La fiecare tură jucătorii pot alege între
două opțiuni:
a.Să mute piesa lor un pătrat în față/spate,
în stânga/dreapta (nu pe diagonală).
b.Să așeze una dintre bariere pe două spații
libere alăturate de pe tabla de joc atât pe orizontală cât și pe verticală.
(nu pe diagonală)
2. Regula “Fair
Play”: Când așezăm o barieră, jucătorul nu are
voie să închidă toate căile posibile ale adversarului de a ajunge în partea
opusă a tablei de joc. Puteți prelungi ruta, dar nu o puteți închide total.
3. Regula “Față în față”: Când două
piese sunt așezate una lângă cealaltă, sau una în fața celeilalte, jucătorul al
cărui rând este, poate sări peste piesa adversarului pentru a ateriza în
pătratul din spatele lui.
Atenție!! Dacă există
o barieră în spatele piesei adversarului sau dacă piesa este pe ultimul rând al
tablei, jucătorul al cărui rând este poate sări pe diagonală și se oprește pe
pătratul alăturat piesei adversarului.
EXERCITII de verificare a intelegerii regulilor de joc:
1. Albul a așezat o barieră în fața adversarului său. Este o
așezare corectă?
Bariera este
așezată greșit, aceasta stă jumătate pe tablă și jumătate în afara tablei.
2. Este
rândul Albului. Poate sări peste piesa adversarului?
Nu poate
efectua această săritura deoarece se află o barieră între cei doi pioni.
3. Albul a
așezat barieră la 8-AC. Este o așezare corectă?
Acea barieră
nu este așezată corect deoarece este încălcată regula Fair-Play.
Autoblocarea- O situație în care ne reducem opțiunile pe termen scurt în vederea obținerii unor obiective pe termen lung. În jocul Quoridor, este uneori mai prudent “să risipim” o barieră și să ne autoblocăm, decât să lăsăm adversarul să ne amenințe cu blocaje mai serioase în viitor.
În
situația de sus Negru trebuie să își plaseze o barieră între F și H și pe
rândul 4. Folosind autoblocarea îl va împiedica pe Alb să blocheze pe rândul
2.
Crearea unui traseu- Una din căile importante către victorie
este să-ți creezi un traseu prin care pionul tău să înainteze până în partea
opusă a tablei de joc, folosindu-te de cele 10 bariere pe care le ai la
dispoziție.În loc să vă
lăsați adversarul să hotărască felul în care va decurge jocul și să vă oblige
ce traseu să parcurgeți, vă puteți crea singuri ruta care va crește în mod
însemnat șansele de câștige.
În
situația alăturată Albul a ales să își construiască o rută pentru propriile
sale mutări, folosindu-se de barierele personale.
Alocarea resurselor – Distribuirea resurselor pe care le avem la dispoziție pentru a
ne satisface necesitățile. Alocarea eficientă a resurselor poate fi precaută și conservativă sau
dimpotrivă generoasă și din belșug în funcție de tipul de eveniment în
discuție. În Quoridor, alocarea echilibrată a resurselor este de obicei de
preferat.
A economisi – A folosi cu atenție în timp ce evităm
risipirea și reducem cheltuielile. În jocul Quoridor, este de obicei recomandat
să ne economisim barierele așa încât să
nu ne epuizăm rezervele de bariere prea devreme.
EXERCITII:
1. Este rândul jucătorului Negru să mute. Unde trebuie să
plaseze bariera?
Bariera
trebuie plasată pe rândul 9,coloanele F-D.
2. Este
rândul Negrului. Care este mutarea lui cea mai bună?
Negru poate
așeza o barieră pe coloana I, 4-6,așa îi va face traseul mai lung lui Alb și
își face traseul său mai scurt.
3.Cum ar
trebui să continue Albul?
Albul ar
trebui să așeze o barieră pe rândul 4 sau 6 AC astfel traseul Negrului va fi
mai lung.
4. Este
rândul Negrului. Acesta are 10 bariere față de
adversarul său care mai are doar două bariere. Cine va câștiga jocul și cum ar
trebui să procedeze Negru?
Negru ar
trebui să așeze o barieră pe coloana H, 4-6 ca să îi facă drumul mai lung
Albului.
5. Este rândul Negrului. Cine credeți că va câștiga?
Șanse mai
mari de câștig are Negrul deoarece se poate autobloca la 9 EG și totodată îi
poate așeza o barieră Albului la 9 AC ca să îi facă drumul mai lung.
Reguli
conduită
olimpiadă - QUORIDOR
• Respectă-ți adversarul
strângându-i mâna la începutul și la finalul fiecărei partide de joc.
• Păstrează liniștea pe parcursul jocului.
• Nu uita! O piesă atinsă este o piesă ce trebuie mutată.
• Jocul Quoridor nu se termină în remiză.
• Pentru orice problemă întâmpini adresează-te arbitrului de masă.
• După fiecare partidă de joc comunică punctajul obținut arbitrului și
verifică împreună cu acesta dacă a fost notat în tabel la locul corespunzător.
Gasiti jocul aici:
http://www.raftulcujocuri.ro/jocuri-mind-lab-cadouri-olimpiada/18-quoridor-mind-lab-raftul-cu-jocuri-cadouri-copii-gigamic-fran%C5%A3a.html
Pentru intrebari sau sugestii, folositi rubrica de comentarii.
Pentru intrebari sau sugestii, folositi rubrica de comentarii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu