ICOT 2015 - ziua 2, 30 iunie 2015 Bilbao
Profesor Arthur Costa "How Can We Help our Students to Become Even More - So (inteligent)?"
Profesor la California State University si Co-fondator Institute for Intelligent Behaviour in El Dorado Hills, california
Mult timp s-a crezut ca inteligenta iti este dată, că te naști cu ea. Dar:
Arthur Whimbey in 1981 a demonstrat prin teste IQ ca inteligența se modifică
Reuven Feurstein 1977 - putem schimba intelectul copiilor, teoria învățării mediate
David Perkngs - Learnable inteligence
Guy Claxon
Acum știm că inteligența unui copil apare înainte de naștere și se dezvoltă pe tot parcursul vieții.
In teste: la ce te uiti ca sa evaluezi testul - cauti raspunsurile corecte
Dar este important si sa vezi cum se comporta copiii cand nu stiu raspunsul corect!
1. Learning to think (Învață-i să gândească)
Folosirea termenilor care sugereaza gândirea - În loc de hai sa ne uităm la..., Hai să comparăm ...
Obisnuieste elevii sa gandeasca
Oferă studenților situații ipotetice: Ce sfat ai da..., Ce ai face dacă...
Unul din motivele pentru care copiii spun se plictisesc este că nu au vocabularul dezvoltat cât să-și exprime dispoziția - cât de mult le place
2 Learning to learn
strategii pentru a pastra mințile copiilor ocupate
- activități hands on
-make outcomes broad, dispositional& explicit
- integrează cu alte teme - ex artă, literatură,
- conectează subiectul cu ce-i interesează pe copii
-încurajează copiii să se miște
- crează un mediu sigur pentru asumarea riscurilor, creativitate, să pună întrebări, unde nu există "greșeală" Astăzi am să ies să fac o greșeală.
Oferă timp copiilor să reflecte la ce au învățat, să se autoevalueze,
3. Think about your thinking
vrem copii sa fie spectatorii procesului lor de gandire
metacognitie - thinking about thinking. Vocea din capul tau - vrem ca si copiii sa reflecte
4. Thinking together
Can we think together but undependently with our people. Vrem sa fim unici dar in acelasi timp vrem sa fim alaturi de altii, to share, parte dintr-o comunitate - asta genereaza un fel de conflict, dar acest conflict genereaza cresterea intelectului,
Intelectul se dezvoltă cand interacționăm cu altii care au idei diferite decat ale noastre.
5. Think big, essenstial & long range. Keep the big picture in mind; intreabă-te care este rostul învățării
Profesor Arthur Costa "How Can We Help our Students to Become Even More - So (inteligent)?"
Profesor la California State University si Co-fondator Institute for Intelligent Behaviour in El Dorado Hills, california
Mult timp s-a crezut ca inteligenta iti este dată, că te naști cu ea. Dar:
Arthur Whimbey in 1981 a demonstrat prin teste IQ ca inteligența se modifică
Reuven Feurstein 1977 - putem schimba intelectul copiilor, teoria învățării mediate
David Perkngs - Learnable inteligence
Guy Claxon
Acum știm că inteligența unui copil apare înainte de naștere și se dezvoltă pe tot parcursul vieții.
In teste: la ce te uiti ca sa evaluezi testul - cauti raspunsurile corecte
Dar este important si sa vezi cum se comporta copiii cand nu stiu raspunsul corect!
1. Learning to think (Învață-i să gândească)
Folosirea termenilor care sugereaza gândirea - În loc de hai sa ne uităm la..., Hai să comparăm ...
Obisnuieste elevii sa gandeasca
Oferă studenților situații ipotetice: Ce sfat ai da..., Ce ai face dacă...
Unul din motivele pentru care copiii spun se plictisesc este că nu au vocabularul dezvoltat cât să-și exprime dispoziția - cât de mult le place
2 Learning to learn
strategii pentru a pastra mințile copiilor ocupate
- activități hands on
-make outcomes broad, dispositional& explicit
- integrează cu alte teme - ex artă, literatură,
- conectează subiectul cu ce-i interesează pe copii
-încurajează copiii să se miște
- crează un mediu sigur pentru asumarea riscurilor, creativitate, să pună întrebări, unde nu există "greșeală" Astăzi am să ies să fac o greșeală.
Oferă timp copiilor să reflecte la ce au învățat, să se autoevalueze,
3. Think about your thinking
vrem copii sa fie spectatorii procesului lor de gandire
metacognitie - thinking about thinking. Vocea din capul tau - vrem ca si copiii sa reflecte
4. Thinking together
Can we think together but undependently with our people. Vrem sa fim unici dar in acelasi timp vrem sa fim alaturi de altii, to share, parte dintr-o comunitate - asta genereaza un fel de conflict, dar acest conflict genereaza cresterea intelectului,
Intelectul se dezvoltă cand interacționăm cu altii care au idei diferite decat ale noastre.
5. Think big, essenstial & long range. Keep the big picture in mind; intreabă-te care este rostul învățării
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu