luni, 16 martie 2015

Accentul trebuie să cadă pe înțelegere, nu pe acumularea de cunoștințe

"La noi, continuă profesorul Solomon Marcus, se face o educaţie bazată pe tăcere. Pauză de con­ştien­tizare. Întrebarea e descurajată. Aici se as­cun­de o mare problemă a şcolii româneşti. De aici se trage eşecul educaţional. Elevul nu este încurajat să pună întrebări, să-şi pună întrebări. "

"Care este dezi­deratul din curriculum şcolar? Dobândirea de cunoaştere! Dar accentul trebuie să cadă pe înţe­legere, şi nu pe acumularea de cunoştinţe. Nevoia de a înţelege trebuie educată. Înţelegerea trebuie să primeze în faţa acumulării. "


"În şcoală se predă o sumă de fapte izolate, o înşiruire de piese ale aceluiaşi ceas, iar elevii nu sunt îndrumaţi să sesizeze legăturile dintre ele. Atunci când cauţi a înţelege, ai să descoperi că ce este mult se reduce la puţin. Şi că unele lucruri sunt transversale mai multor domenii. Un exemplu din matematică: funcţia logaritmică îşi găseşte un numitor comun în lingvistică, informatică, psihologie, biologie. Căutând vei descoperi că proporţiile care plac vă­zului sunt aceleaşi cu cele care plac auzului. Meta­fora nu este doar expresivitate, devine un fel de a fi. În multe dezbateri se face retorica prafului aşternut peste hârtii vechi."

http://www.tribunainvatamantului.ro/despre-educatie-si-nu-numai-cu-solomon-marcus/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu