"La noi, continuă profesorul Solomon Marcus, se face o educaţie bazată pe tăcere. Pauză de conştientizare. Întrebarea e descurajată. Aici se ascunde o mare problemă a şcolii româneşti. De aici se trage eşecul educaţional. Elevul nu este încurajat să pună întrebări, să-şi pună întrebări. "
"Care este dezideratul din curriculum şcolar? Dobândirea de cunoaştere! Dar accentul trebuie să cadă pe înţelegere, şi nu pe acumularea de cunoştinţe. Nevoia de a înţelege trebuie educată. Înţelegerea trebuie să primeze în faţa acumulării. "
"În şcoală se predă o sumă de fapte izolate, o înşiruire de piese ale aceluiaşi ceas, iar elevii nu sunt îndrumaţi să sesizeze legăturile dintre ele. Atunci când cauţi a înţelege, ai să descoperi că ce este mult se reduce la puţin. Şi că unele lucruri sunt transversale mai multor domenii. Un exemplu din matematică: funcţia logaritmică îşi găseşte un numitor comun în lingvistică, informatică, psihologie, biologie. Căutând vei descoperi că proporţiile care plac văzului sunt aceleaşi cu cele care plac auzului. Metafora nu este doar expresivitate, devine un fel de a fi. În multe dezbateri se face retorica prafului aşternut peste hârtii vechi."
http://www.tribunainvatamantului.ro/despre-educatie-si-nu-numai-cu-solomon-marcus/
"Care este dezideratul din curriculum şcolar? Dobândirea de cunoaştere! Dar accentul trebuie să cadă pe înţelegere, şi nu pe acumularea de cunoştinţe. Nevoia de a înţelege trebuie educată. Înţelegerea trebuie să primeze în faţa acumulării. "
"În şcoală se predă o sumă de fapte izolate, o înşiruire de piese ale aceluiaşi ceas, iar elevii nu sunt îndrumaţi să sesizeze legăturile dintre ele. Atunci când cauţi a înţelege, ai să descoperi că ce este mult se reduce la puţin. Şi că unele lucruri sunt transversale mai multor domenii. Un exemplu din matematică: funcţia logaritmică îşi găseşte un numitor comun în lingvistică, informatică, psihologie, biologie. Căutând vei descoperi că proporţiile care plac văzului sunt aceleaşi cu cele care plac auzului. Metafora nu este doar expresivitate, devine un fel de a fi. În multe dezbateri se face retorica prafului aşternut peste hârtii vechi."
http://www.tribunainvatamantului.ro/despre-educatie-si-nu-numai-cu-solomon-marcus/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu