marți, 30 iunie 2015

Vizible Thinking for Young Kids, exemple de practici Angela Salmon

Angela Salmon, Florida International University, Miami, SUA
Specialistă în metacogniție, colaborator Project Zero Vizible Thinking for Young Kids


Când lucrăm cu copii așa mici avem tendința să îi subestimăm. Copiii mici gândesc și înțeleg, doar că nu știu să comunice.
Copiii mici se exprimă cu ajutorul corpului și ar trebui folosită această metodă de externalizare a gândirii (ex la 18 luni)
Atunci când copiii se plictisesc la oră, nu sunt implicați,  putem folosi rutinele de gândire (o filare cu copii de cls I care se plictisesc la ora cand prof le vorbeste si discuta frontal despre imaginile din carte. Dupa filmare profesoara constientizeaza ca foarte putini sunt implicati in ora.
copiii au fost grupați câte 2, fără să aleagă. Spune-i partenerului tău ce vezi în imagine. Când lucrează împreună sunt toți implicați, nimeni nu se mai plictisește. Ce vezi? Ce crezi despre asta? Tu ce vezi?


Este interesat mai tarziu, cand le-a arata copiilor filmul despre cum erau inainte si cum au fost dupa aceea, ca sa fie constienti de proces.

Copiii au folosit în implementarea rutinei de gândire creativitatea, comunicarea, gândirea critică, colaborarea.

Învățarea multidisciplinară / Global Citizenship. prof le arată pe glob.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu