miercuri, 1 iulie 2015

Gândire critică sau învățare critică? Generația Y studiu de caz, Rabbi Rafi Feuerstein

Critical Thinking or Critical Learning? Generation Y as a Test Case.
Rabbi Rafi Feurstein, President of the Feuerstein Institute

unii cred ca sa-i inveti pe copii sa gândească este intuitiv. Multi cred că este ușor. Totuși de ce nu o facem?
Ce-i cu copiii de azi? Chiar sunt ciudați? Bill Gates, Zucherman? sunt ei ciudați? Au schimbat lumea. ce-i care au 35 de ani.


Vreau să fiu un ambasador al generației tinere!



Sunt foarte multe modele care definesc gândirea critică.



Puține explică cum se dobandeste gândirea critică. De ce nu este universală? De ce cei care au dobândit-o continuă să greșească? De ce este dificil de exemplu, pentru cei cu sindrom Down, să o dobândească?

learning experiences theory - vorbim despre învățarea mediată

Cum este gândirea critică percepută de generația Y?
Poate generația smartphone să judece și să se autocorecteze? Este o generație nerăbdătoare.
Ce facem cu o generație pentru care numărul de Like-uri pe care le primește o persoană a înlocuit gândirea reflectivă?



ADHA a devenit dintr-o problemă, un avantaj. Este ADHD o prerequisite pentru succes în era exploziei informațiilor?


Pentru a supraviețui în acestă eră? trebuie să abandonăm modelele existente de gândire critică în favoarea unui sistem altenativ?

Generatia Y - nascuți între începutul anilor '80 până în 2000. Această generație a crescut într-o lume saturată de computere, internet, și telefoane mobile. Au crescut într-o perioadă a schimbărilor rapide, în care folosirea tehnologiilor este mediul lor natural.

Sunt obișnuiți cu stimularea rapidă, de aceea discursurile și metodele academice clasice sunt pentru ei boring broadcast. În general cu nu se concentrează pe un anumit lucru, nu le place liniștea.
Este o generație multimedia; sunt obișnuiți să sară de la o experiență la alta. SUnt tineri și nerăbdători, pentru că sunt DIFERIȚI.


Partea bună este că tot conținutul este disponibil la o apăsare de buton, calculatoarele au fost înlocuite de dispozitive care încap în buzunar.



Comunicarea online tinde saă fie concisă, scurtă, shallow, rapidă, și cu simboluri pictoriale. Internetul nu este doar un altfel de stimul in viața unui adolescent. Este stimulul! Fenomenul a dus la o scădere  atenției în alte domenii de conținut.


Ce putem face?
Să ne predăm? Să luptăm?
Sau să construim o paradigmă pentru această nouă lume a tinerilor?

Mental habits - este ceva ce faci fara să te gândești.

to create a structure of thinking - it has to be a habit!

Are 8 copii, când vorbește cu una din fetele lui, o roagă să pună telefonul deoparte. Trebuie să vorbești aceeași limbă.
Trebuie să vorbești în mai mult de o limbă.
Ar trebui să vorbesc cu copiii mei ca și cu colegii de birou? Avem o întâlnire în 10 min. Sigur, răspunde celălalt.
Dacă ești profesor și vii acasă, vorbești ca un profesor? God help you!


Mediated Learning Experience.
Sunt 2 moduri de învățare
S-stimul
H - om, student
R-result
mediatorul este responsabil cu crearea abilităților de învățare și gândire




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu